– Ministerstwo Gospodarki rozpoczyna właśnie realizację projektu „Promocja polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych”, na który przeznaczono ze środków unijnych blisko 200 mln zł – powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak na konferencji poświęconej poddziałaniu 6.5.1 PO IG. Spotkanie odbyło się 15 września 2010 r. w Warszawie.
Wicepremier Waldemar Pawlak wyjaśnił, że poddziałanie 6.5.1 PO IG ma na celu wzmocnienie konkurencyjności gospodarki przez poprawę jej wizerunku wśród międzynarodowych partnerów oraz łatwiejszego dostępu do informacji o Polsce. – Zależy nam, aby do promocji naszego kraju zaangażować również przedsiębiorców. Liczymy na wsparcie izb gospodarczych, Stowarzyszenia Eksporterów Polskich, a także organizacji polonijnych. Wspólnie stwórzmy silne, polskie marki, które będą rozpoznawalne na całym świecie – zachęcił wicepremier.
Dodał, że projekt MG zakłada organizację dużych wydarzeń promocyjnych, takich jak targi i misje zagraniczne, które zwiększą stopień rozpoznawalności Polski na świecie. – Organizacje przedsiębiorców biorące udział w tych wydarzeniach mogą liczyć na pomoc w ramach poddziałania 6.5.2 PO IG „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”, na którego realizację mamy prawie 170 mln euro – podkreślił szef resortu gospodarki.
Zdaniem wicepremiera Pawlaka postrzeganie Polski przez partnerów handlowych poprawia się. – Wpłynął na to m.in. 3 proc. wzrost gospodarczy, który jako jedyni w Europie osiągnęliśmy pomimo kryzysu – przypomniał wiceszef rządu. Zaznaczył, że niewątpliwym sukcesem jest również utrzymanie od początku okresu transformacji średniorocznego tempa niemal 5 proc. wzrostu PKB oraz napływ inwestycji zagranicznych na poziomie 130 mld dol. – Jesteśmy bezpiecznym miejscem do lokowania inwestycji, m.in. ze względu na członkostwo w UE i przynależność do strefy Schengen – dodał szef MG.
Z kolei wiceminister gospodarki Rafał Baniak wyjaśnił, że projekt „Promocja polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych” przewiduje również przeprowadzenie badań wizerunkowych w krajach, które będą priorytetowymi dla naszych eksporterów. – Na podstawie wniosków z raportu przygotujemy koncepcję promocji, w tym kierunki i narzędzia komunikacji oraz atrybuty marki Polska – powiedział wiceminister. – Utworzymy także portal internetowy, który posłuży jako platforma nawiązywania kontaktów biznesowych z kontrahentami zagranicznymi, a przede wszystkim zgromadzi i uporządkuje informacje o Polsce i rynkach zagranicznych – dodał wiceszef MG.
www.mg.gov.pl